Oldalak

2011. március 12., szombat

Szilvásgombóóóóóc

Valamikor gyermekkoromban nagymamám sokszor készített szilvás gombócot. Valahogy felnőve úgy gondoltam milyen macerás, hosszú időbe telik elkészíteni . Aztán valamikor régen készítettem, de valahogy nem is emlékszem, hogy is sikerült. Mostanában, mióta rengeteg recept kerül a szemem elé szükségét éreztem, hogy guruljon az asztalunkra néhány gombóc. Nem a nettről szedtem a receptet, hanem valahol egy füzetben leírva találtam. Gondolom a múltban arra gondoltam, jó lesz a jövő nemzedéknek. (nem is emlékszem mikor honnan szedtem). De elkészült és osztatlan sikert aratott. Előző bejegyzésemben írtam, hogy sok krumpli van még bespájzolva, amit hamarosan el kell használni. Nos ez a recept pont optimális

hozzávalók: 1 kg krumpli hajában megfőzve pucolva kihűtve áttörve, 2 tojás, kis só cukor, 30dkg sima liszt, 10dkg rétesliszt 10 dkg zsiradék. A liszt mennyisége krumpli függő. az egészet összegyúrtam jól lisztezett deszkára borítva kinyújtottam majd 10x10es méretben berácsoztam a tészta felületét. no és elkezdődött a nagyon sokára véget érő feladat. Deszkáról felemelve, kicsit lisztezve, szilvát belerakni fahéjas cukorral meghinteni, összegombócolni. Maradt még Karácsonyról egy kis máktöltelékem azt is felhasználtam, nehogymár' megromoljon. Ja azt majd elfelejtettem mondani, hogy menetközben egy kondérban nem árt vizet főzni kicsit sózd is meg, hogy tökéletes legyen az ízhatás. 7-8 darabonként lehet főzni a gombikat. Hopp azt majdnem elfelejtettem,hogy közben vastagfalú edényben zsemlemorzsát pirítottam. de azt nem most, hanem az is maradt. És figyelem: nem kell alá olaj (én speciel sokáig azt hittem, hogy csak és kizárólag olajon kell pirítani és lám csak no mindig tanul az ember lánya)

ha a gombóc kész felkúszik a víz tetejére. Ilyenkor még egy néhány percig hagyni kell főni , és akkor hirtelen mozdulattal fosszuk meg a dzsakuzziban való gurulászástól, a prézli ölelő karjaiba űzzük a bogyókat. remélem, kedvet kaptok hozzá és elkészítitek. Ja és hogy ez hány főre szóló recept,? Nos öten ettünk belőle kétszer. tehát kiadós és rengeteg. Viszont főzés előtt lisztezve a mélyhűtőt is jól tűri, és akkor legközelebb pikk pakk asztalra kerülhet eme remek eledel!:)

és végül a "szokásos" kérdés: Ti hogy csináljátok? Fagyasztva veszitek,? vagy sk.??

6 megjegyzés:

  1. Hmmm, de jól néz ki!

    Nálunk ez a "gyerekkényeztetős" menü, mert anyukám szokta évente kb. kétszer elkészíteni nekem többhónapnyi kérlelés után, mert hogy macerás... Néha veszünk boltit, de az olyan is...:)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jól néz ki a tiéd! Hát én nem szoktam készíteni! Bár nagyon szeretem!

    VálaszTörlés
  3. Hmmm! Összefolyt a számban a nyál. Imádom! Nem csak gyermekkényeztetős menü ez... :))

    VálaszTörlés
  4. Jaj nagyon szeretem!Egyszer régen, nagyon régen, sosem felejtem el a nagymamám készített 84 db-ot.Délután miközben játszottunk kint az udvaron, csak szaladgáltunk befele kapkodtuk ki a lábosból a hideg gombócokat és futottunk tovább.A jó házi gombócnak párja nincs az biztos!:-)

    VálaszTörlés
  5. jesszus hát tényleg gombócból még az is sok:)

    VálaszTörlés
  6. Egyszer résztvettem egy szilvásgombóc evő versenyen. Mind a 14 résztvevő versenyben volt még, 20-20 gombóccal, mikor a két konyhás nénink fellázadt és befejezte a gyártást! :) Pedig biztos nyerési esélyeim voltak!

    VálaszTörlés